Konkurrentmätningar

Säkerställandet av en hög nivå på kundupplevelsen är en av de viktigaste faktorerna för att ett företag ska kunna bygga och bibehålla sin kundbas. Att genomföra en benchmarking-analys genom mystery shopping är ett effektivt sätt att mäta och jämföra sin kundupplevelse gentemot konkurrenterna.

konkurrentmätning i butik

Hur står ni er i konkurrensen?

Insyn konkurrenterna

Få en objektiv och detaljerad bild av hur era konkurrenter agerar i verkliga kundmöten. Vi undersöker faktorer som bemötande, servicegrad, försäljningsteknik, tillgänglighet och efterlevnad av varumärkeslöften.

Fakta som stärker er position

Med vår rapportering får ni konkreta och jämförbara data som visar hur ni står er mot konkurrenterna. Använd insikterna som underlag för strategiska beslut inom kundupplevelse, prissättning, och affärsutveckling.

Anpassat efter er marknad och era mål

Vi skräddarsyr upplägget utifrån era behov och väljer rätt scenarier, kanaler och mätpunkter för just er bransch. Ni får inte bara en rapport – ni får ett verktyg för att ligga steget före.

Benchmarking hjälper er att

Professional car salesman is showing a new car to a young couple in a modern car dealership, discussing the features and benefits of the vehicle
Professional car salesman is showing a new car to a young couple in a modern car dealership, discussing the features and benefits of the vehicle

Process