Därför väljer banker mystery shopping
Mät faktisk servicekvalitet
inte bara kundernas upplevelse i efterhand, utan hur bemötande, rådgivning och regler sker i realtid.
Granska alla kanaler
Mystery shopping granskar kontor, telefonbank, chatt, mejl och app för att se hur helheten fungerar.
Få konkreta förbättringsinsikter
Du får mer än bara siffror. Du får kvalitativ feedback, scenarier och konkreta förslag på förbättringar.
Säkerställ regelefterlevnad
Hur väl efterföljs rutiner kring exempelvis ID-kontroll, kreditgivning och rådgivning?
- Öppna ett sparkonto
Ansöka om bolån
Ställa frågor om investeringar
Rapportera ett bedrägeri
Kontakta kundtjänst via chatt eller telefon
En tydlig nulägesbild av kundupplevelsen Har vi ordning och reda i kundmötet oavsett kanal? Är våra medarbetare tillgängliga, engagerade och kunniga? Tydliga rapporter om detaljerna som sker på kundens resa.
Handlingsbara förbättringsförslag Genom att kartlägga kundens upplevelse varje steg genom kundresan identiferar du friktionspunkter och kan arbeta för att förbättra dem.
Benchmarking mellan kontor, avdelningar eller kanaler Genom att få benchmarking identifierar ni best practices och eventuella enheter som behöver mer stöd.
Vill du veta mer om hur mystery shopping kan förbättra kundresan i din bank?
Kontakta oss idag för ett kostnadsfritt förslag.