08 – 5118 5110  info@betterbusiness.se Svenska Logga in

BeOnline nyheter

Hej och välkommen till BeOnline!

 

Öka kundupplevelsen med mystery shopping

Mät era kundserviceprocesser med mystery shopping, metoden där en anonym person instrueras och agerar som en anonym kund för att sedan rapportera sin erfarenhet på ett detaljerat och objektivt sätt.

Syftet med mystery shopping är att identifiera områden som har potential att förbättras genom att se på företaget ur ett kundperspektiv. Genom att använda mystery shopping på rätt sätt kan ni öka er försäljning, få fler nöjda kunder, nöjdare medarbetare och därmed en högre vinst.

Mystery shopping tillför kundperspektiv

Som metod kan mystery shopping mäta alla kontaktytor en kund har med ert varumärke. Till exempel personliga besök, mail, telefon, webb eller social media. Shoppern genomför besöket och rapporterar sedan utifrån ett kundperspektiv.

Företaget får en enhetlig uppföljning av sitt koncept och av sin servicenivå, vilket är ett användbart verktyg för benchmarking och kontinuerliga förbättringar på alla nivåer i organisationen.

Anlita en mystery shopper

Vi lägger stor vikt vid att skapa förutsättningar för ett lyckat mystery shoppingprogram. När du anlitar oss för ett uppdrag säkerställer vi värde och kvalitet genom att välja:

  • Rätt shopper – med en profil som speglar er genomsnittskund
  • Ett scenario som passar er
  • Rätt metod som garanterar ett anonymt besök

Alla shoppers får också en grundlig introduktion av uppdraget både genom skriftliga instruktioner och via telefonkonferenser eller genom ett certifieringstest.

Vill du få ett förslag på hur ni kan öka er kundupplevelse?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort!