Hur går det till?

FÖRBERED DIG

Varje uppdrag kommer med tydliga instruktioner, förbered dig väl!

GENOMFÖR UPPDRAG

Genomför ditt uppdrag vid rätt tid. Var observant och följ ditt scenario.

RAPPORTERA

Rapportera ditt uppdrag direkt i appen eller online. Var noga med kommentarer.

Processen

För att bli mystery shopper och börja göra uppdrag behöver du gå igenom nedan steg.

Börja med att fylla din profil i BeOnline med information. Syftet med att vi vill att du fyller i är att vi bättre ska kunna matcha dig mot specifika uppdrag och besök. Vi vill veta dina tidigare anställningar för att undvika att schemalägga dig på uppdrag hos en tidigare arbetsgivare eller konkurrent till ditt nuvarande arbete. För att du ska kunna få betalt behöver du ha korrekta och uppdaterade uppgifter under fliken ”Payment”.

mystery shopper förbereder sig

När du blivit tilldelad ett uppdrag vill vi att du bekräftar det uppdrag du fått samt att du läser igenom instruktioner, scenario och frågeformulär för att förstå vad du ska göra och vad du ska titta på vid ditt besök. Ofta vill vi också att du deltar i en muntlig genomgång, per telefon, med respektive projektkoordinator. Då går ni igenom uppdraget och du får möjlighet att ställa alla de frågor som du kan tänkas ha.

mystery shopper genomför uppdrag

Genomför uppdrag

Nu är det dags att göra uppdrag! Det kan innebära att du besöker ett företag t ex en butik eller en restaurang. Men det kan också vara att du ska ringa ett samtal eller skicka ett e-mail. Det är jätteviktigt att du utför och rapporterar sina uppdrag i tid då våra kunder väntar på din rapport som är mycket viktig för dem. Har man fått förhinder är det av högsta vikt att man hör av sig till oss i god tid så vi har en chans att hitta någon ny som kan göra uppdraget. När du genomför ditt besök är det viktigt att du observerar allt du blivit ombedd att titta på samt att du inte provocerar är extra besvärlig eller ställer till en scen. Var dig själv, men var extra observant och följ scenario!

Rapporterar ditt besök gör du genom att svara på frågorna i frågeformuläret antingen smidigt i vår App eller online på datorn. Rapporteringen ska vanligtvis göras senast 24 timmar efter utfört besök men detta kan variera. Vad som gäller anges i de instruktioner som finns till varje uppdrag och som beskriver hur uppdraget ska genomföras. Dina kommentarer ska läsas av alla anställda på företaget både av medarbetare och chefer. Tänk därför på hur du uttrycker dig samt var konkret i sin beskrivning av det du sett och upplevt.