Better Business firar 30 år!
Vi firar med en eftermiddag där kundupplevelsen står i centrum – fylld med nya insikter, inspiration och möten med likasinnade.

Mer om eventet

Helen Rigamonti


Kundledarskap – gör kundens röst hörd i din organisation
Hur hänger kundupplevelsen ihop med hela organisationen och ledarskapets viktiga roll för att göra kundens röst hörd. Vi visar varför det behövs en tydlig och gemensam syn på hur man arbetar med kundupplevelsen för att lyckas och hur varje del av organisationen både påverkar kundens upplevelse.
 
Vi går igenom:
 
Hur kundupplevelsen sträcker sig över hela verksamheten och inte kan isoleras till enskilda avdelningar
Varför gapet mellan det organisationen tror sig leverera och det kunden faktiskt upplever uppstår
Hur ledarskapet behöver agera för att bryta invanda arbetssätt och leda med kundens perspektiv i fokus
Konkreta framgångsfaktorer för att utveckla ett starkt kundledarskap, som bygger lojalitet och skapar konkurrensfördelar
 
Vi väver in insikter och verktyg för att se hela resan ur kundens perspektiv, skapa bättre samverkan mellan funktioner, flytta fokus från interna processer till kundens upplevelse och stärka ledarskapet med kundens röst som vägvisare.



Helén Rigamonti är en ledande expert inom kundupplevelse (Customer Experience, CX) och kundcentrerat ledarskap, med över 25 års erfarenhet av att hjälpa företag att skapa starkare kundrelationer och driva kundfokuserade förändringar. Heléns passion är att göra kundens röst hörd i organisationer. Genom att kombinera sin expertis inom organisationsutveckling med sina roller som författare och föreläsare inspirerar Helén till kunddrivna förändringar som gör verklig skillnad. Hon föreläser regelbundet om Customer Experience (CX) och utbildar framtidens ledare i CX Management vid flera utbildningsinstitutioner.

Lina Schölin


Insamlad data, outnyttjad potential – så bryter du mönstret
Ni samlar in data i mängder via enkäter, NPS, kanske har ni också kommit så långt att ni även samlar in kvalitativa undersökningar som kundintervjuer eller mystery shopping. Men sedan fastnar många företag, det blir ett stort glapp. Allt för många organisationer mäter ”för mätandets skull”. Det finns ingen tydlig strategi för vad resultaten ska användas till eller hur de ska omsättas till affärsvärde. Troligtvis sitter ni redan sitter på stora mängder data, värdefulla insikter som antingen förblir oanvända eller hanteras i silos utan en sammanhängande struktur.

Så vågar du lita på datan
Vilken metod ska du välja
De vanligaste misstagen vid tolkning av data


Lina har över 20 års erfarenhet av att mäta kundupplevelser. Med gedigen bakgrund och djup kunskap inom mystery shopping, loss prevention och olika branschspecifika utmaningar tar Lina ett holistiskt grepp på utvecklingen av kundupplevelsen. Hon ser att interna arbetsflöden, medarbetarengagemang och behov utgör grunden för mätning, uppföljning och analys. Genom att integrera dessa nyckelkomponenter hjälper hon företag att nå hållbara förbättringar och långsiktig framgång. Utöver sitt ledarskap för Better Business är hon även författare och styrelseledamot.

Kundcase


I Mystery shopping anda bjuder vi även på ett hemligt kundcase, där ni får ta del av hur andra har arbetat för att utveckla sin kundupplevelse!