Återförsäljar
mätningar

KONKRET KONTROLL I ÅTERFÖRSÄLJARNÄTET


Återförsäljarmätningar med mystery shopping

Få en opartisk, detaljerad bild av hur ert varumärke efterlevs, från bemötande och produktkunskap till kampanjexponering och efterlevnad av avtal.

image

Konkurrensanalys i butik och online

Vi genomför analyser både digitalt och i fält, med shopperbesök i butiker, via telefon eller online som ”hemliga kunder”. Vi bedömer allt från produktpresentation, kampanjmaterial och prissättning till kundbemötande.

Med strukturerade återförsäljarkontroller kartlägger vi hur riktlinjer och standards efterlevs hos era partners. Vi utvärderar allt från bemötande, demo och säljprocess till prissättning, kampanjer och varuexponering. Resultatet blir underlag för uppföljning och åtgärder. Det här analyserar vi.

Brand och butikspresentation

Proaktivitet och säljargument

Pris- och kampanjexponering

Service, leverans- och returvillkor

Audits i butik, online eller via telefon

Vi genomför diskreta observationer och interaktioner som vanliga kunder, i fysiska butiker och digitala kanaler.

Omfattning
Ni väljer vilka återförsäljare, orter och kanaler som ska utvärderas och vilka mätpunkter som ska ingå.
Genomförande
Besöken genomförst dag/kväll/helg enligt instruktioner. Med tydliga mätpunkter för jämförbarhet.
Rapportering
Tydliga dashboards, benchmark och avvikelser.

Metoden: Mystery shopping speglar din kund

Vi väljer ut shoppers utifrån er målgrupp och som sedan instrueras att följa ett vanligt förekommande scenario för verksamheten. Varje besök rapporteras direkt i vår portal med evidensbild och kommentarsfält som ger kontext till siffrorna.

Professional car salesman is showing a new car to a young couple in a modern car dealership, discussing the features and benefits of the vehicle

Så här går det till:

Varför återförsäljarmätningar?

Professional car salesman is showing a new car to a young couple in a modern car dealership, discussing the features and benefits of the vehicle
Professional car salesman is showing a new car to a young couple in a modern car dealership, discussing the features and benefits of the vehicle

Nästa steg?

Kunskap till bättre affärer

Better Business är en kundupplevelsepartner som genom mystery shopping i fysiska enheter, webb, callcenter och chatt, samt omfattande kontrolltjänster hjälper bolag i alla branscher att skydda och säkerställa att de lever upp till sitt varumärkeslöfte och på så sätt ökar sina intäkter.