HiFi Klubben om mystery shopping

HiFi Klubben är Europas i särklass största specialkedja inom högkvalitativ HiFi. Produkterna kräver medarbetare med specialistkunskap för att de ska kunna vägleda kunderna till att välja rätt. Något som de lyckas med om man läser deras kundrecensioner, där vi hittar kommentarer som, ”Så här borde varje butik ta emot sina kunder” och ”HiFi Klubben är en förstklassig butik, jag får alltid bästa råden”.

HiFi Klubben har valt Better Business som mystery shoppingpartner för att kvalitetssäkra och utveckla upplevelsen i butik. Vi pratade med Magnus Larsson, Country Manager Sverige, om Mystery shopping och samarbetet med Better Business.

Varför anser ni att mystery shopping är ett bra verktyg för just er?

Det är ett viktigt verktyg som har till syfte att kvalitetssäkra kundmötet och som ger oss löpande uppföljning på upplevelsen som kund får när de besöker våra butiker.

Vad i undersökningarna har varit viktigast för er?

Synliggjort våra styrkor samt förbättringsområden som vi löpande arbetat med så att vi når vår målsättning att erbjuda ett kundmöte i världsklass.

Det ger oss möjligheten att mer precist sätta in insatser på det vi behöver utveckla i de olika delarna i ett kundmöte.

Hur har mystery shopping hjälpt er att utvecklas?

Bidragit till ett internt fokus som motiverar till utveckling och förståelse till insatser som vidtas för att säkra kundmötet. Det blir tydligt för alla medarbetare.

Hur tycker du att Better Business har arbetat vägledande genom uppstartsprocessen?

En konstruktiv dialog har funnits sedan dag 1 för att optimera samarbetet.

Hur du att samarbetet med Better Business har fungerat?

Vi är nöjda med tiden som vi samarbetat och kan rekommendera Better Business som partner när kundmötet är viktigt.

Kontakta oss för ett kravlöst möte om hur vi kan hjälpa er utveckla kundupplevelsen.