Suverän Service-upplevelse!

Idag har jag varit i Göteborg.

 När jag skulle hem var jag lite mer än 1 timme tidigare vid Göteborgs Central. Jag ringde SJ och lyssnade om det fanns platser kvar på tåget 16:42 och det fanns 4 stycken enligt dem. Mitt tåg som jag var bokat för skulle gå 17:42. När jag kom till SJ Center på Göteborgs Centralstation för att boka om min biljett var det 30 nummer före mig. Jag tittade på klockan och den var 16:40, dvs 2 minuter kvar tills tåget skulle gå. Jag tänkte att jag kommer aldrig hinna boka om min biljett så jag började springa mot perrongen. Perrongen var helt tom förutom två konduktörer. Jag berättade snabbt att jag var bokat på tåget en timme senare men önskade åka med detta tåg. Konduktören sa att detta tåg är helt fullbokat, men jag kontrade med att de sagt på SJ upplysning att det fanns 4 platser lediga. Konduktören sa snabbt ”hoppa på så får vi lösa det”. 10 sekunder senare gick tåget och jag var ombord. Sen gjorde konduktören allt för att jag skulle få en sittplats i 1:a klass och han lyckades till slut. Toppen, suverän, jag är en så nöjd SJ resenär!

 Susanne Sjölund
VD
AB Better Business World Wide