08 – 5118 5110  info@betterbusiness.se Svenska Logga in

BeOnline nyheter

Hej och välkommen till BeOnline!

 

Marknadskoordinator med digital spetskompetens

Vi på Better Business brinner för unika och energigivande kundmöten. Vi arbetar med företag, både globala varumärken och små lokala experter, i flera branscher, som alla har gemensamt att de är intresserade av att veta vad som händer i mötet mellan dem och deras kunder. Vi erbjuder mätningar av service och bemötande genom framförallt metoden mystery shopping, anonyma kundbesök. Vi genomför varje månad ca 3000 undersökningar över hela världen.

Nu söker vi en marknadskoordinator med digital spetskompetens som kan hjälpa oss stärka och fördjupa relationen med våra befintliga och potentiella kunder

Din roll:

Vi söker dig som trivs med varierande uppgifter inom marknadsföring och kommunikation, med fokus på digitala och sociala kanaler. Du kommer ansvara för att initiera, producera, koordinera och driva olika marknads- och kommunikationsaktiviteter.
Vi erbjuder en tjänst som kombinerar strategisk planering för att driva utvecklingen och varumärket framåt med att operativt ta fram innehåll och nå ut med relevant och riktat innehåll. Du arbetar självständigt och rapporterar till VD och blir en del av ett team som präglas av omtanke, prestigelöshet och glädje. I rollen som marknadskoordinator hos Better Business får du en spännande och varierad tjänst där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för att:

• Utifrån lagd plan initiera, planera, producera och driva olika typer av marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter i digitala och sociala kanaler
• Initiera, driva och följa upp olika marknadsevent
• Producera content till hemsida och sociala medier som driver försäljning
• SEO, marketing automation och analysverktyg
• Ansvar för webb, innehåll och funktion

Vi tror att du trivs i en vardag med snabba beslut, där en dag kan skilja sig helt från den andra. Du värdesätter hög service och teamarbete, då du vet hur värdefullt det är för ett lyckat resultat.

Din profil:

Du har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och kommunikation, kompletterat med några års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och ansvar.
Du har god erfarenhet av att skapa digitala och sociala annonskampanjer (FB, Instagram, LinkedIn, Youtube). Du är en duktig skribent och van att skapa content för olika kanaler och målgrupper. Du är en stjärna på digital kommunikation och har därmed en god förståelse för digitala och sociala mediers roll för att skapa och fördjupa relationer med kunder och samarbetspartners inom B2B. Dina kunskaper i svenska och engelska är flytande i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterade.
Vi söker dig som är en flexibel och prestigelös lagspelare som både är noggrann, strukturerad, har god uppföljningsförmåga och med ett personligt driv. Du älskar att arbeta med service, både internt och externt och du är kommunikativ och mjuk i din kontakt med andra. Du är en god organisatör och du trivs i en snabb miljö. Du är trygg i dig själv och van att formulera och presentera lösningar, idéer och resultat för kollegor och kunder. Erfarenhet av att vara sändare/mottagare av kundupplevelseundersökningar är meriterade men inte ett krav.

Vi erbjuder dig:

• Möjlighet att arbeta med ett stort antal av Sveriges och världens mest välrenommerade varumärken
• Bli en del i ett team med engagerade och dedikerade kollegor
• Möjlighet till utveckling, att få testa nya idéer och i stor utsträckning kunna styra din vardag och innehållet i din arbetsdag

Tjänsten är en tillsvidare tjänst och planeras att tillsättas omgående

Låter det intressant?

Senast den 21/1 är du välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, till VD Lina Schölin på lina@betterbusiness.se. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Lina på
+46 (0) 8 5118 5119.

Comments are closed.