08 – 5118 5110  info@betterbusiness.se Svenska Logga in

BeOnline nyheter

Hej och välkommen till BeOnline!

 

Bland politiker, entreprenörer och potentiella mystery shoppers i Almedalen

Collage_Almedalen

För tredje året i rad fanns vi på plats i Almedalens myller. En unik plats där företag, politiker och ”vanliga” människor kommer samman och går sida vid sida på Visbys trånga och för många tyvärr otillgängliga gator.

Förra året hade vi i samarbete med NÄRA assistans valt att fokusera hela veckan på just det. Tillgänglighet eller kanske snarare bristen på tillgänglighet för människor med funktionshinder. Med hävstång i vår tillgänglighetskartläggning genomförd via mystery shopping kunde vi konstatera att det finns många platser otillgängliga för personer som är rullstolsburna. Visbys innerstad som plats för demokratins viktigaste mötesplats har av många också kritiserats då den är just väldigt otillgänglig.

Veckan inleddes med att Veronica deltog och berättade om sin entreprenörsresa på hos Founders Alliance dag då de för första gången höll Nationella Entreprenörsdagen. I år valde vi annars att fokusera på att  visa hur mystery shopping som metod kan användas för att utvärdera alla typer av möten, sanningens ögonblick, så även partiledartal och seminarium. Vi lät Almedalens besökare bidra med sin åhörarsynpunkt genom att agera mystery shoppers.

Vi arrangerade också ett seminarium på temat Destinationsutveckling – hur utvärderar vi Sveriges besöksnäring och skapar ett Sverige tillgängligt för alla.  Vi presenterade vårt koncept Tourist in Europe för  flera nyfikna besökare som representerade ett antal olika destinationer i Sverige. Veronica presenterade också sina nya böcker kring säljledning och säljande värdskap. Temat med försäljning och merförsäljning i besöksnäringen är en het fråga och väckte stort intresse hos besökande journalist från tidningen Besöksliv. Det blev samma dag en artikel på temat ”Att sälja service”. Läs artikeln här.

Gotland är en plats där vi varje månad utför mystery shoppingbesök åt olika kunder men där tillgången på shoppers är relativt liten. Vi passade därför på att träffa våra befintliga shoppers på en picknick samt begav oss ut för att träffa och rekrytera potentiella. På sommarens kanske varmaste dag föll valet naturligtvis på stranden i Tofta. Vi pratade om mystery shopping, det spännande i att arbeta som mystery shopper samt delade ut glass till badande unga och gamla.

Mellan våra fasta programpunkter passade vi på att hälsa på och delta i en spännande kunds seminarium samt att förkovra oss inom det senaste inom vår och andra branscher.

En händelserik vecka med flera nyvunna insikter, nyfunna vänner och en bestående känsla av att mixen av människor, titlar, branscher och ämnen att brinna för skapar en dynamisk plattform för spännande möten.

Comments are closed.