08 – 5118 5110  info@betterbusiness.se Svenska Logga in

BeOnline nyheter

Hej och välkommen till BeOnline!

 

Frukostseminarium – Att leva som man lär – så får du kunden att uppleva ditt företags innersta DNA

Better Business arbetar med att mäta och kartlägga beteenden. Oftast via metoden mystery shopping. Det kan vara mellanmänskliga upplevelser av ett företag, hur en butiksmedarbetare eller hovmästare agerar men också andra beteenden i form av hur ett varumärke upplevs via en röst i en kundtjänst eller ett svar på Twitter.

De mest framgångsrika varumärkena har tänkt igenom, inte bara hur varumärket ser ut, vad som sägs, i form av reklam, logotyper, produktdesign eller annonser utan också vad dess representanter gör, hur det beter sig. Vi kallar dessa möten ”sanningens ögonblick”

Helen Siljebrand

Vi har glädjen att presentera Helen Siljebrand, HR chef IKEA sedan 2008 och dessförinnan på flera ledande positioner inom svensk detaljhandel. Senast som HR chef inom Coop Sverige.

Helen kommer berätta om hur IKEA arbetar med värderingar som ett viktigt styrmedel och vägvisare för att skapa långsiktigt förtroende på marknaden och därmed ökad lönsamhet.

De grundläggande värderingarna påverkar hur medarbetare och anställda på IKEA förhåller sig till varandra men också hur företagets värderingar lever externt i mötet med kunder och leverantörer.

När: Boka in 20 april kl. 8 till 9.30. Frukost 8.00 till 8.30, föreläsning från 8.30.

Var: Nio Rum, Hamngatan 2, Stockholm
Anmälan: Senast 13 april till annika@betterbusiness.se

Seminariet är kostnadsfritt men då platserna är begränsade tar vi ut en no-showavgift på 350 kronor.

Varmt välkommen!

Comments are closed.